Yayınlanma Tarihi: 03 Eylül 2018 Pazartesi

Üniversitemizi Kazanan Öğrencilerimizin Kayıtları 03-07 Eylül 2018 Tarihleri Arasında Yapılacaktır

2018-YKS sonuçları ile Üniversitemizin herhangi bir programına kayıt hakkı kazanan öğrencilerimiz kayıt işlemlerini Üniversitemize gelmek suretiyle yüz yüze yapabilecekleri gibi, dilemeleri halinde kayıt işlemlerini bulundukları yerlerden internet ortamında online olarak da yapabilirler. Kayıt işlemlerini elektronik ortamda yapmak isteyen öğrencilerimiz kayıtlarını 03-05 Eylül 2018 tarihleri arasında e-Devlet şifreleri ile https://www.turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bölümünden yapabilirler. Bu öğrencilerimiz bir gün sonra, öğrenci belgelerini aynı web adresinden alabilirler. Üniversitemizi kazanan yeni öğrencilerimizin elektronik ortamda kaydı tercih etmeleri, onlara her şeyden önce zaman ve ekonomik tasarruf sağlayacaktır. Bu nedenledir ki, geçen yıllarda yeni öğrencilerimizin neredeyse tamamı bu yöntemi tercih etmişlerdir. Öğrenci adaylarımızın elektronik kayıt yapabilmek için eğer daha önce bir şifre almamışlarsa, öncelikle PTT şubelerinden e-Devlet şifrelerini şahsen almaları gerekmektedir. 

Elektronik ortamda kaydını tamamlayan öğrencilerimizin ayrıca belge teslimi için Üniversitemiz kayıt merkezine bizzat gelmelerine gerek bulunmamaktadır. 

Elektronik kaydı tercih etmeyen veya zorunlu nedenlerle elektronik kaydı yapılamayan öğrencilerimizin kayıt işlemleri ise 03-07 Eylül 2018 tarihleri arasında (saat 09:00-17:00 arası) Hitit Üniversitesi Rektörlüğü Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Kayıt Kabul Bürosu’nda yapılacaktır. Bu durumdaki 1996 ve daha önceki yıllarda doğmuş erkek öğrenci adaylarımızın (Bakaya veya yoklama kaçağı olanlar) Askerlik Şubelerinden alacakları Askerlik Durum Belgesini (bir fakülte veya yüksekokula kaydolmasında askerlikçe bir sakınca olmadığına dair belge) ve Ortaöğretim Mezuniyet Belgesini (Diplomanın veya Çıkış Belgesinin aslı) mutlaka ibraz etmeleri gerekmektedir.

Engelli öğrencilerimizin talep etmeleri halinde gereksinim duyacakları ekipmanlar imkânlar ölçüsünde temin edilecek ve yine talep etmeleri halinde kendilerine özel refakatçiler verilecektir. Bu durumdaki öğrencilerimizin oidb@hitit.edu.tr  e-mail adresinden ekipman/refakatçi taleplerini Üniversitemize iletmeleri yeterli olacaktır. Kayıt süreçleri ile ilgili gerekli tüm detaylı bilgi ve güncel duyurular, yeni öğrencilerimiz için hazırlamış olduğumuz  http://www.aday.hitit.edu.tr/ adresinde yer almaktadır.

Yüz yüze kaydı tercih eden ve üniversitemize kaydını şahsen yapacak olan öğrencilerimizin 03-07 Eylül 2018 tarihleri arasında öğrenci kayıt merkezimize ulaşımlarının sağlanmasına yönelik Çorum şehirlerarası terminal ile saat kulesi civarında bilgilendirme noktaları ve her saat başı ring servisi uygulaması bulunmaktadır. 

Kayıt Tarihi İtibarı ile Mezun Olamayan Öğrenciler

Kayıt tarihi itibariyle ortaöğretim kurumlarından mezun olamayan; ancak tek ders veya ek sınavlar sonucunda mezun olacak öğrenciler de 3-7 Eylül 2018 tarihleri arasında şahsen gelerek Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Kayıt Kabul Bürosu’nda Geçici Kayıtlarını yaptıracaklardır. Bu öğrenciler mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Aralık 2018 tarihine kadar ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacak, bu tarihe kadar mezun olduklarını belgeleyemeyenlerin geçici kayıtları silinecektir. Bu durumda olan ve 03-07 Eylül 2018 tarihleri arasında geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları daha sonra yapılmayacaktır.

Kayıt İşlemi ve Sonrasında İstenen Belgeler

Elektronik kaydı tercih eden yeni öğrencilerimizin aşağıda ifade edilen belgeleri 31 Ekim 2018 tarihine kadar yerleştiği eğitim biriminin öğrenci işleri bürosuna eksiksiz teslim etmeleri gerekmektedir. Yüz yüze kayıtlarda aşağıda belirtilen belgeler, kayıt esnasında teslim edilecektir:

1. Ortaöğretim kurumlarından alınan Diploma veya Çıkış Belgesinin aslı. (Başarı Belgesi, mezuniyet belgesi yerine kullanılmaz),

2. YKS Yerleştirme Sonuç Belgesi (İnternet çıktısı),

3. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi (Kimliğinizin yanınızda olması ve kimlik üzerinde T.C. numarası yazılmış olması gerekmektedir),

4. 6 adet 4x5 cm ebadında fotoğraf (Fotoğraflar son altı ay içinde, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır),

5. Erkek adaylardan 1996 ve daha önceki yıllarda doğmuş olanların (Bakaya veya yoklama kaçağı olanlar) Askerlik Şubelerinden alacakları Askerlik Durum Belgesi (Fakülte veya yüksekokula kaydolmasında askerlikçe bir sakınca olmadığına dair belge),

6. 29 Yaşından büyük adayların askerlik şubelerinden temin edebilecekleri Askerlik Durum Belgesi.

7. Tıp Fakültesine yerleşen öğrenci adaylarımız için “Tıp Fakültesi Öğrencisi Olabilir” ibaresi içeren Sağlık Kurulu Raporu,

8. Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği bölümüne yerleşen öğrenci adaylarımız için Tam Teşekküllü Hastaneden alacakları Sağlık Raporu ve Adli Sicil Kayıt örneği.

Kayıtla İlgili Önemli Notlar

1. Elektronik kaydı tercih etmeyen öğrencilerin kayıt işlemleri,  Hitit Üniversitesi Rektörlüğü Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Kuzey kampüsü Çorum adresinde yapılacak olup; adayların kayıt için bizzat başvurmaları gerekmektedir.

2. Posta ile kayıt yapılmaz.

3. Kayıt için istenen belgelerin aslı görülmeden fotokopisi kabul edilmez.

4. Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayanlar herhangi bir hak talep edemezler.

Kayıt İşlemini Tamamlayan Öğrencilerimizin Yapması Gereken Diğer işlemler

1. Kesin kayıt işlemlerini tamamlayan öğrencilerimizin http://www.oidb.hitit.edu.tr web adresinden okul numaralarını öğrenmeleri ve Üniversitemiz otomasyon sistemine (HUBİS) giriş yaparak bilgilerini kontrol etmeleri gerekmektedir (http://www.hubis.hitit.edu.tr).

2. İkinci öğretim programlarımıza yerleşen öğrencilerimiz, 10 Eylül 2018 tarihinden itibaren okul ve T.C. numaraları ile ücretlerini Halk Bankası şubelerine yatırmaları gerekmektedir.

3. Öğrencilerimizin derslere girebilmeleri için, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği’nin Kayıt Yenileme (Madde-7) ve Derse Kaydolma Esasları (Madde-19) hükümleri çerçevesinde her dönem başında ders kayıtlanma işlemini gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Kayıt olan öğrencilerimizin, 10-23 Eylül 2018 tarihleri arasında Üniversitemiz otomasyon sistemine (www.hubis.hitit.edu.tr) giriş yaparak ders kayıt işlemlerini mutlaka yapmaları gerekmektedir. Ders kayıtlanma işlemini belirtilen süre içerinde doğru bir şekilde yapmayan öğrencilerimiz, ilgili döneme ait derslere ve sınavlara giremezler.

Eğitim birimlerimiz ve kayıtla ilgili detaylı bilgilere  http://aday.hitit.edu.tr/  web adresimizden erişilebilmektedir.

Hitit Üniversitesi Rektörlüğü


HIZLI ERİŞİM

Instagram Twitter Facebook Youtube