Üniversitemiz öğrenci kulüplerine ilgili Yönerge çerçevesinde üye olma süreci başlamıştır. Üyelikler Kulüpler Bilgi İşletim Sistemi (KUBİS) üzerinden gerçekleşecek olup; üyelik işlemleri için Hitit Üniversitesi Bilgi İşletim Sistemi (HUBİS) kullanıcı adı ve şifresi gerekmektedir.
2016 Bahar dönemi itibariyle öğrenci kulüplerine üyelik başvurusu 19 Şubat Cuma saat 24:00’a kadar yapılabilir. Kulüp danışmanları tarafından yapılacak olan “Üyelik Onayları” için son tarih ise 21 Şubat Pazar 23.59’dur. Onay işlemlerinin ardından kulüplerimizin yönetim ve denetim kurullarına “Aday Başvurusu” sürecine geçilecektir. Üye olan öğrenciler, yönetim ve denetim kurullarına adaylık başvurularını 22 Şubat Pazartesi saat 00:01 ile 28 Şubat Pazar saat 23:59 tarih ve saatleri arasında gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Aday onay işlemleri 29 Şubat Pazartesi günü Eş Koordinatörlük tarafından yapılacaktır.
Bu sürecin ardından kulüp üyeleri tarafından yapılacak olan “Genel Kurul Oy Verme İşlemleri” 1 Mart Salı günü saat 00:01’de başlayacak olup, 6 Mart Pazar günü saat 24’e kadar devam edecektir. Genel Kurul seçim sonuçları 7 Mart Pazartesi günü kulüp danışmanları tarafından ilan edilecektir.
Genel Kurulun belirlenmesinin ardından “Başkanlık Aday İşlemleri”ne geçilecektir. Kulüp başkanlığına yalnızca yönetim veya denetim kurullarına seçilen asil üyeler aday olabilmektedir. Başkanlık Aday İşlemleri 8 Mart Salı günü saat 00:01’de başlayıp 9 Mart Çarşamba günü saat 23:59’da sona erecektir. Başkanlık Oy Verme İşlemleri ise 10 Mart Perşembe saat 10:00’da başlayıp 11 Mart Cuma günü saat 10:00’a kadar devam edecektir. Kulüp başkanlığı seçiminde sadece Yönetim veya Denetim Kuruluna seçilen üyeler oy kullanabilecektir. Kesin sonuçlar 11 Mart Cuma saat 17:00’da ilan edilecektir.
Genel Kurulun oluşturulması sürecinde üçte iki çoğunluğun sağlanamadığı, yönetim ve denetim kurullarına yeterli sayıda üye seçilemediği veya seçilen üyeler arasında eşitlik olması nedeniyle asil ve yedek üyelerin belirlenemediği hallerde “Genel Kurul Oy Verme İşlemleri”yle başlayan tüm süreç yeniden işletilir. Buna göre kulüp üyeleri tarafından yapılacak olan “Genel Kurul 2. Tur Oy Verme İşlemleri”, 8 Mart Salı saat 00:01’de başlayacak olup 13 Mart Pazar günü saat 24’e kadar devam edecektir. “Genel Kurul 2. Tur Sonuçları” 14 Mart Pazartesi günü kulüp danışmanları tarafından ilan edilecektir.
İkinci turda Genel Kurulun belirlenmesinin ardından “2. Tur Başkanlık Aday İşlemleri”ne geçilecektir. Önceki seçim sürecinde olduğu gibi bu turda da kulüp başkanlığına yalnızca yönetim veya denetim kurullarına seçilen asil üyeler aday olabilmektedir.
“2. Tur Başkanlık Aday İşlemleri” 15 Mart Salı günü saat 00:01’de başlayıp 16 Mart Çarşamba günü saat 23:59’da sona erecektir. “2. Tur Başkanlık Oy Verme İşlemleri” ise, 17 Mart Perşembe günü saat 10:00’da başlayıp 18 Mart Cuma günü saat 10:00’a kadar devam edecektir. Kulüp başkanlığı seçiminde sadece yönetim veya denetim kuruluna seçilen üyeler oy kullanabilecektir. Kesin sonuçlar 18 Mart Cuma günü saat 17:00’da ilan edilecektir.
Kulüplerimizin seçim süreçlerini başarı ile tamamlamaları onların yapacakları etkinliklerde destek alabilmeleri ve etkinlik puanı elde edebilmeleri açısından son derece önemlidir. Zira seçimleri tamamlayamayan kulüplerimizin yapmayı planladıkları etkinlikler için Rektörlüğümüzden bir destek almaları ilgili yönerge gereği söz konusu değildir.
2016 Bahar Dönemi seçim sürecine giren tüm kulüplerimize başarılar dileriz.