Üniversitemiz Bilgi İşletim Sistemi (HUBİS), Öğrenci İşleri Daire Başkanlığımız bünyesinde tamamen kendi personelimizden oluşan yazılım ekibinin yoğun ve özverili çalışmaları ile yenilenmiş olup, yeni özellikleri içeren modüller tüm öğretim elemanlarımızın, öğrencilerimizin ve ilgili idari personelimizin hizmetine sunulmuştur.
Yeni Akademik Modül ile akademik danışmanların, danışmanı olduğu öğrencilerin ders kayıt süreçlerinin her aşamasını çok daha kolayca takip edebilmesi, bireysel veya toplu mesaj gönderebilmesi, ders seçimi yapan ve yapmayan, onay bekleyen ve onaylanan işlemleri aynı ekranda görebilmesi sağlanmıştır. Ders sorumlularının derslerine ilişkin haftalık programları, listeler, raporlar ve Bologna verilerini giriş işlemleri oldukça ergonomik bir yapıda görsel hale getirilmiştir.
Bilindiği gibi HUBİS otomasyon sistemi, Üniversitemizin eğitim-öğretim sürecinde yer alan Danışman, Ders Sorumlusu, Öğrenci ve İdari Personel kullanıcılarının kullanımlarının yanı sıra, Yükseköğretim veri tabanı YÖKSİS ile her gün 16 farklı parametrede teyitleşerek senkronize çalışmaya da imkân sağlamaktadır. Aynı yazılım ekibinin hazırladığı Enstitü, Yatay Geçiş, BESYO ve Uluslararası Öğrenci başvurularının online alınmasını sağlayan http://www.kayit.hitit.edu.tr, Mezun Bilgi Sistemi http://mbs.hitit.edu.tr, Bologna bilgi paketlerini içeren http://www.bilgipaketi.hitit.edu.tr web sayfaları aynı sistemin farklı modülleri olarak güvenle hizmet vermektedir. Yapılan çalışmalarla bu sistem web servislerle tümleşik ve geliştirilebilir bir yapıya sahip, modüler özelliği olan, veri güvenliğini en üst düzeyde tutan yüksek kapasiteli ve geliştirilebilir bir yazılım haline gelmiştir.
Yüksek seviyede donanımsal ve yazılımsal güvenlik önlemleri alınarak dört adet sunucu bilgisayar ile hizmet veren HUBİS otomasyon sistemimizin her aşamasında kullanılan yazılım kodları, algoritma, sistem analizi güncel programlama dilleri kullanılarak yazılım ekibimizce tamamen kendi imkanlarımızla hazırlanmıştır. Üniversitemizin kendi bünyesinde geliştirilen otomasyon sisteminin yazılım kodları ile tasarımı, mevzuatlardaki değişiklikler ve iş akışı süreçlerinin değişimine uygun hale getirilmesi en kısa sürede gerçekleştirilmektedir. Yazılımın kendi personelimiz tarafından yapılması, sistem üzerinde ihtiyaç hissedilen her alanda rahat ve güvenli bir şekilde istenilen değişiklikleri yapabilme imkanını da sağlamıştır.
Yeni ve geliştirilmiş ara yüzü ile kullanıcıların hizmetine giren bu sisteminin yazılım sürecinde pek çok akademik/idari personelimiz görev almıştır. Başta Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanı Ömer Çırak olmak üzere, Yrd. Doç. Dr. Serkan Dişlitaş, Öğr. Gör. Hüseyin Çizmeci, Öğr. Gör. Hicabi Murat Özelli ile Programcı İsmail Hakkı Üngan, Onur Öztürk, Türkan Beyza Ildırar, Mehmet Uğur ve Programcı/Web Tasarımcı Selman Gedik özverili çalışmalarla yazılıma katkı sağlamışlardır. Yine Üniversitemiz Bilgi İşlem Daire Başkanı Yrd. Doç. Dr. Mustafa Coşar’ın başkanlığını yürüttüğü Bilgi İşlem Daire Başkanlığımız dört adet sunucu bilgisayar ile sistemin alt yapısını tesis ederek gerekli konfigürasyon ayarları ve bakım çalışmaları boyutunda destek vermektedir. Programın daha da hızlı, etkin, güvenli ve ergonomik kullanımı için ilgili akademik ve idari personelimizin yoğun ve özverili çalışmaları devam etmektedir.
HİTİT ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ