2017-2018 Eğitim-öğretim yılında ilk defa bir yükseköğretim programına kayıt yaptıran hazırlık ve 1. sınıf öğrencileri, herhangi bir yükseköğretim kurumunda eğitimine devam eden ara sınıf öğrencileri ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetinde eğitim görmekte olan öğrencilerin yurt başvuruları, 14-20 Ağustos 2017 tarihleri arasında e-Devlet üzerinden yapılacaktır.
Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu (KYK) tarafından yapılan açıklamaya göre;
“Başvuruya ilişkin ayrıntılı bilgi http://yurtkur.gsb.gov.tr/ adresinde bulunan “Başvuru Kılavuzu”ndan alınabilecek.
Başvuru işlemlerinin tamamlanmasının ardından bilgilerinde değişiklik olan öğrenciler, başvuru süresinin sonuna kadar bilgilerini yine e-Devlet üzerinden güncelleyebilecek.
Yurt başvurusunda bulunan öğrencilerin beyanlarının doğruluğu, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından 11 farklı kamu kurum ve kuruluşlar nezdinde araştırılacak. Başvuru sonuçları http://yurtkur.gsb.gov.tr/ kurumsal internet adresinden duyurulacak.
Ara sınıf öğrencileri de yurt başvurusu yapabiliyor
KYK bünyesindeki yurtlarda kalmak için ara sınıf öğrencileri de başvurabilecek. 30 Haziran 2017 tarihinden önce herhangi bir yükseköğrenim programına kayıt yaptıran öğrenciler de (önlisans, lisans) ara sınıf olarak 14-20 Ağustos tarihleri arasında yurt başvuru işlemlerini yapabilecek.
Öğrenim bilgileri mutlaka e-devlet üzerinden kontrol edilmeli
Yurt başvuruları e-Devlet’te yer alan öğrenim bilgilerine göre alınacağı için öğrencilerin e-Devlet’teki bilgilerinin doğru ve eksiksiz olması önem taşıyor. Öğrencilerin başvuru sırasında herhangi bir sorun yaşamaması için öncelikle e-Devlet’e girerek okul/bölüm bilgilerini kontrol etmeleri, bilgilerinde hata olan öğrencilerin üniversitenin öğrenci işleriyle görüşmeleri gerekiyor. Bilgilerinde yanlışlık olmayan öğrenciler ise başvurularını doğrudan gerçekleştirebilecek. Hatalı ya da eksik öğrenim bilgisiyle yurt başvurusu yapan öğrencilerin başvuruları geçersiz sayılacak.
Yurt başvuruları e- devlet üzerinden alınacak
Başvurular e-Devlet üzerinden alınacağı için e-Devlet şifresi olmayan öğrencilerin kimliği ile birlikte PTT şubelerine giderek mutlaka e-Devlet şifresi almaları veya diğer e-Devlet giriş yöntemlerinden birine (internet bankacılığı, e-imza, mobil imza, T.C. kimlik kartı) sahip olmaları gerekiyor.
Özel ve öncelikli durumu olduğunu beyan eden öğrenciler, yurt barınma hakkı kazandıktan sonra ilgili belgeyi yurt müdürlüklerine teslim etmeleri gerekiyor. İlgili belgenin ibraz edilmemesi durumunda öğrencinin yurt hakkı geçersiz sayılacak.
Yurt başvuru işlemini daha sonra yapacak olan başvuru türleri
2017-2018 öğretim dönemi için 30 Haziran 2017 tarihinden sonra bir yükseköğrenim programına kayıt yaptıran/yaptıracak yatay/dikey geçiş öğrencileri, ek kontenjanla yerleşecek öğrenciler, özel yetenek sınavı ile yerleşecek öğrenciler, yüksek lisans ve doktora öğrencileri ile ülkemize kendi imkânları ile gelen yabancı uyruklu öğrencilerin yurt başvuruları ileriki bir tarihte alınacak. Başvuru ile ilgili tüm bilgilere http://yurtkur.gsb.gov.tr/ adresinden ulaşılabilecek.
Burs/kredi başvuru tarihleri önümüzdeki haftalarda açıklanacak
Burs ve kredi başvuruları ise yurt başvuru ve kayıt işlemlerinin sonlanmasının ardından ilerleyen tarihlerde kamuoyuna duyurulacak.”
Yeni kayıt olan öğrencilerimize ve ilgililere önemle duyurulur.
KYK web sitesi ve detaylı bilgi için Tıklayınız.
Hitit Üniversitesi Rektörlüğü