Yayınlanma Tarihi: 14 Ağustos 2017 Pazartesi

Üniversitemizi Yeni Kazanan Öğrencilerimizin Kayıtları Devam Ediyor

Bilindiği üzere Üniversitemizi bu yıl kazanan yeni öğrencilerimizin kayıt işlemleri 11 Ağustos 2017 tarihinde başlamıştı. Yeni öğrenci adaylarımız 16 Ağustos 2017 tarihine kadar elektronik ortamda yapabileceklerdir. Elektronik kaydı tercih etmeyen veya zorunlu nedenlerle elektronik kaydı yapılamayan öğrencilerimizin kayıt işlemleri ise bugün başladı. Bu öğrencilerimizin yüz yüze kayıtları, 14-18 Ağustos 2017 tarihleri arasında (saat 09:00-17:00 arası) Hitit Üniversitesi Rektörlüğü Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Kayıt Kabul Bürosu’nda yapılacaktır. Bu durumdaki 1995 ve daha önceki yıllarda doğmuş erkek öğrenci adaylarımızın (Bakaya veya yoklama kaçağı olanlar) Askerlik Şubelerinden alacakları Askerlik Durum Belgesini (bir fakülte veya yüksekokula kaydolmasında askerlikçe bir sakınca olmadığına dair belge) ve Ortaöğretim Mezuniyet Belgesini (Diplomanın veya Çıkış Belgesinin aslı) mutlaka ibraz etmeleri gerekmektedir.

Yüz yüze kaydı tercih eden ve Üniversitemize kaydını şahsen yapacak olan öğrencilerimizin kayıt merkezimize ulaşımlarının sağlanmasına yönelik Çorum şehirlerarası otobüs terminal ile saat kulesi civarında bilgilendirme noktaları ve her saat başı terminal-kayıt merkezi arasında ring servisi uygulaması başlatılmıştır. 

Engelli öğrencilerimizin talep etmeleri halinde gereksinim duyacakları ekipmanlar imkânlar ölçüsünde temin edilecek ve yine talep etmeleri halinde kendilerine özel refakatçiler verilecektir. Bu durumdaki öğrencilerimizin oidb@hitit.edu.tr  e-mail adresinden ekipman/refakatçi taleplerini Üniversitemize iletmeleri yeterli olacaktır. Kayıt süreçleri ile ilgili gerekli tüm detaylı bilgi ve güncel duyurular, yeni öğrencilerimiz için hazırlamış olduğumuz  http://www.aday.hitit.edu.tr/ adresinden takip edebilir.

Kayıt işlemlerini elektronik ortamda yapmak isteyen öğrencilerimiz kayıt işlemlerini 11-16 Ağustos 2017 tarihleri arasında e-devlet şifreleri ile https://www.turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bölümünden yapabilirler. Bir gün sonra da öğrenci belgelerini aynı web adresinden alabilirler. Üniversitemizi kazanan yeni öğrenci adaylarımızın elektronik ortamda kaydı tercihleri onlara her şeyden önce zaman ve ekonomik tasarruf sağlayacaktır. Öğrenci adaylarımızın elektronik kayıt için öncelikle e-devlet şifrelerini PTT şubelerinden şahsen almaları gerekmektedir. 

Elektronik ortamda kaydını tamamlayan öğrencilerimizin ayrıca belge teslimi için Üniversitemiz kayıt merkezine fiilen gelmelerine gerek bulunmamaktır. 

Kayıt İşleminden Sonra İstenen Belgeler

Yeni öğrencilerimizin aşağıda ifade edilen belgeleri 05-22 Eylül 2017 tarihleri arasında yerleştiği eğitim biriminin öğrenci işleri bürosuna eksiksiz teslim etmeleri gerekmektedir. 

  1. Ortaöğretim kurumlarından alınan Diploma veya Çıkış Belgesinin aslı. Başarı Belgesi, mezuniyet belgesi yerine kullanılmaz,
  2. ÖSYS Yerleştirme Sonuç Belgesi (İnternet çıktısı),
  3. Nüfus Cüzdanı Fotokopisi (Kimliğinizin yanınızda olması ve kimlik üzerinde T.C. numarası yazılmış olması gerekmektedir),
  4. 6 adet 4x5 cm ebadında fotoğraf (Fotoğraflar son altı ay içinde, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır),
  5. İkinci öğretim öğrencileri için öğrenim ücretinin ödendiğine dair banka dekontu (normal öğretimi kazanan öğrenciler katkı payı yatırmayacaktır),
  6. Erkek adaylardan 1995 ve daha önceki yıllarda doğmuş olanların (Bakaya veya yoklama kaçağı olanlar) Askerlik Şubelerinden alacakları Askerlik Durum Belgesi (Fakülte veya yüksekokula kaydolmasında askerlikçe bir sakınca olmadığına dair belge),
  7. 29 Yaşından büyük adayların askerlik şubelerinden temin edebilecekleri Askerlik Durum Belgesi.
  8. Tıp Fakültesine yerleşen öğrenci adaylarımız için “Tıp Fakültesi Öğrencisi Olabilir” ibaresi içeren Sağlık Kurulu Raporu,
  9. Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği bölümüne yerleşen öğrenci adaylarımız için Tam Teşekküllü Hastaneden alacakları Sağlık Kurulu Raporu.

 Kayıtla İlgili Önemli Notlar

  1. Elektronik kaydı tercih etmeyen öğrencilerin kayıt işlemleri,  Hitit Üniversitesi Rektörlüğü Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Kuzey kampüsü ÇORUM adresinde yapılacak olup; adayların kayıt için bizzat başvurmaları gerekmektedir.
  2. Posta ile kayıt yapılmaz.
  3. Kayıt için istenen belgelerin aslı görülmeden fotokopisi kabul edilmez.
  4. Belgeleri eksik olan öğrenciler derslere ve sınavlara giremez.
  5. Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan adaylar herhangi bir hak talep edemezler.

   Kayıt İşlemini Tamamlayan Öğrencilerimizin Yapması Gereken Diğer işlemler

  1. Kesin kayıt işlemlerini tamamlayan öğrencilerimizin http://www.oidb.hitit.edu.tr web adresinden okul numaralarını öğrenmeleri ve Üniversitemiz otomasyon sistemine (HUBİS) giriş yaparak bilgilerini kontrol etmeleri gerekmektedir (http://www.hubis.hitit.edu.tr).
  2. İkinci öğretim programlarımıza yerleşen öğrencilerimiz, Bakanlar Kurulu’nun 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılı öğrenim ücretlerini belirlemesinin ardından okul ve TC numaraları ile ücretlerini Halk Bankası şubelerine yatırmaları gerekmektedir.
  3. Öğrencilerimizin derslere girebilmeleri için, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği’nin Kayıt Yenileme (Madde-7) ve Derse Kaydolma Esasları (Madde-19) hükümleri çerçevesinde her dönem başında ders kayıtlanma işlemini gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Kayıt olan öğrencilerimizin, 05-17 Eylül 2017 tarihleri arasında Üniversitemiz otomasyon sistemine (www.hubis.hitit.edu.tr) giriş yaparak ders kayıt işlemlerini mutlaka yapmaları gerekmektedir. Ders kayıtlanma işlemini belirtilen süre içerinde doğru bir şekilde yapmayan öğrencilerimiz, ilgili döneme ait derslere ve sınavlara giremezler.

Her geçen gün sizlerle daha da büyüyüp gelişen Hitit Üniversitesi’ni seçerek Büyük Hitit Ailesi’ne katılan siz değerli en genç öğrencilerimizi içtenlikle tebrik eder, başarılarınızın devamını dileriz.

Hitit Üniversitesi Rektörlüğü


HIZLI ERİŞİM

Instagram Twitter Facebook Youtube