TÜBİTAK Araştırma Destek Programları Başkanlığı’ndan yapılan açıklamada şu ifadelere yer verilmiştir:
Proje başvuru süreçlerinin hızlandırılması, daha güvenli yapılabilmesi ve proje başvurularında basılı kopya belge alınmaması amacıyla, Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB) tarafından yürütülmekte olan programlar kapsamında opsiyonlu olarak başlatılan, 01/06/2018 tarihli duyurumuzda 1 Ocak 2019 tarihinden itibaren zorunlu olacağı belirtilen elektronik imza (e-imza) uygulamasına, 7 Ocak 2019 tarihi itibari ile geçilecektir. Bu tarihten itibaren yapılacak başvurularda basılı kopya belgelerin gönderilmesi süreci tamamen ortadan kalkacak ve sadece e-imzayla başvuru yapılabilecektir. ARDEB programlarına başvuru yapabilmek için;
“1001-Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı”nın 2019 yılı 1. dönem başvuruları için belirlenen son tarih 15 Mart 2019’dur. Proje başvurularında problem yaşanmaması için belirtilen tarihin göz önünde bulundurularak, NES (Nitelikli Elektronik Sertifika) almak üzere Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından yetkilendirilmiş Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılarına zamanında başvuru yapılması önem arz etmekte olup bu sürecin yönetilmesi tamamen proje yürütücülerinin sorumluluğundadır. Başvurular bireysel olabildiği gibi kurumsal da yapılabilmektedir. Buna istisna olarak Başbakanlık Genelgesi gereği Kamu Sertifikasyon Merkezine yapılacak olan NES başvuruları yalnızca kamu kurumları tarafından kurumsal olarak yapılabilmektedir.
E-imzalı başvuru süreci ile ilgili daha detaylı bilgi için lütfen tıklayınız. Soru ve önerileniz için ardeb.e-imza@tubitak.gov.tr adresine e-posta gönderebilirsiniz.
Bilgilerinize sunar, iyi çalışmalar dileriz.