Üniversitemiz Koordinatörlüğünde yürütülen, Avrupa Birliği Başkanlığımızın Erasmus+ Programı Ana Eylem Planı çerçevesinde Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Projeleri tarafından desteklenen “Digital Skills Development for 21st Century Adult Education Trainers” başlığı ile "21. Yüzyıl Yetişkin Eğiticilerinin Eğitimi İçin Dijital Beceri Geliştirme” adlı projemizin 4 adet fikri çıktılarından ilk aşaması tamamlandı.
Dünya genelinde ve Ülkemizde yaşanan salgın Covid19 ile bilgi ve iletişim teknolojilerine olan ihtiyaç ve talep daha da artmıştır. Bu dönemde bilgi ve iletişim teknolojilerinin, üretimde, pazarlamada, dağıtımda, öğrenme ve öğretme süreçlerinde kullanımının daha da artığı görülmektedir. Üniversitemizin temel görevleri arasında yer alan eğitim faaliyetlerinin bu dönemde bilgi teknolojileri temelinde sunulması ve eğitimcilerin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik bilgi ve becerilerinin artırılması, projemizin önemini daha da artırmıştır.
Eğitim ve yaşam boyu öğrenme sürecinde bilgi ve iletişim teknolojileri önemli bir rol oynamaktadır, bu amaçla projemiz, eğitmenlerinin yetişkin eğitimi öğrenciler için daha etkileşimli ve çekici hale getirmelerine yardımcı olacak bir dizi eğitim materyali, araç ve yazılıma erişim sağlayacaktır.
Projemizin Çorum Halk Eğitim Merkezi, Avusturya ve Norveç'teki ortaklarının da işbirliği ile yetişkin eğitimi sağlayıcılarından / eğitmenlerinden veri toplamak için anket hazırlanmıştır. Bu anket, yetişkin eğitimi sağlayıcıları için dijital beceri öğrenme çıktıları geliştirmeyi amaçlayan projemizin araştırma aşamasının bir parçasıdır. Anket, yetişkin eğitimi sağlayıcılarının / eğitmenlerinin “Bilgi ve İletişim Teknolojileri Tabanlı Eğitim” öğrenme ve değerlendirmesini destekleyen açık eğitim kaynakları yoluyla dijital beceri ve yeterliliklerini geliştirme ve öğretme konusunda eğitim beklentilerini anlamak amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Üniversitelerin, bulunduğu şehre, bölgeye ve ülkeye yönelik sağlayacağı katkıların bir türü olan proje çalışmaları ile üniversite-toplum ve üniversite-sanayi etkileşimi artmaktadır. Bu amaçla hazırlanan ve uluslararası ortakların etkileşimi ile yürütülen projemizin bilgi ve iletişim teknolojilerini eğitim ve öğrenme platformlarına olan katkısını artırmak amacıyla 4 temel fikri çıktısı bulunmaktadır. Bunlar:
Projenin ilk çıktısı olan Dijital Okuryazarlık Teknik Gereksinim Raporu, uluslararası proje ortaklarımızın yoğun çalışması ve işbirliği ile tamamlanmıştır. Nicel araştırma yaklaşımını benimseyen çalışmanın verilerinin toplanmasında anket yöntemi esas alınmıştır. Hazırlanan anket formu, yetişkin eğitimi sağlayıcılarının özellikle de dahil olmak üzere bilgi ve tutumlarını ölçen 44 adet açık sorudan oluşmakta olup, uluslararası katılım ile 509 kişiye ulaşılmıştır. Anket, yetişkin eğitimi yapan, kamu ya da özel eğitim kurumlarında çalışan, öğretim üyesi, öğretim görevlisi, öğretmen, usta öğretici, eğitmen, vb. ünvanlarda eğitim yapan kişilere yöneltilmiştir. Anket 5 farklı ülkede uygulanmış ve sonuçları birleştirilerek analiz edilmiştir.
Ankete katılanların % 41’i Erkek ve % 59’u da Kadınlardan oluşmaktadır. Ankete katılanların % 23,46’sı 30-34 yaş arasında, % 20,38’i de 35-40 yaş arasındadır. Ankete katılanların yaklaşık % 50’si Lisans mezunudur.