Üniversitemizi Kazanan Öğrencilerimizin Kayıtları Hakkında


2023-YKS sonuçları ile Üniversitemizin herhangi bir programına kayıt hakkı kazanan öğrencilerimiz kayıt işlemlerini Üniversitemize gelmek suretiyle yüz yüze yapabilecekleri gibi, dilemeleri halinde kayıt işlemlerini bulundukları yerlerden internet ortamında online olarak da yapabilirler.  Kayıt işlemlerini elektronik ortamda yapmak isteyen öğrencilerimiz kayıtlarını 28-30 Ağustos 2023 tarihleri arasında e-Devlet şifreleri ile  https://www.turkiye.gov.tr  adresine giriş yaparak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı bölümünden yapabilirler. Üniversitemizi kazanan yeni öğrencilerimizin elektronik ortamda kaydı tercih etmeleri, onlara her şeyden önce zaman ve ekonomik tasarruf sağlayacaktır. Bu nedenledir ki, geçen yıllarda yeni öğrencilerimizin neredeyse tamamı bu yöntemi tercih etmişlerdir. Öğrenci adaylarımızın elektronik kayıt yapabilmek için eğer daha önce bir şifre almamışlarsa, öncelikle PTT şubelerinden e-Devlet şifrelerini şahsen almaları gerekmektedir.

Elektronik ortamda kaydını tamamlayan öğrencilerimizin ayrıca belge teslimi için Üniversitemiz kayıt merkezine bizzat gelmelerine gerek bulunmamaktadır.

Elektronik kaydı tercih etmeyen veya zorunlu nedenlerle elektronik kaydı yapılamayan öğrencilerimizin kayıt işlemleri ise 28 Ağustos – 01 Eylül 2023 tarihleri arasında Hitit Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Yerleşkesi Kayıt Kabul Bürosu’nda yapılacaktır.

Engelli öğrencilerimizin talep etmeleri halinde gereksinim duyacakları ekipmanlar imkânlar ölçüsünde temin edilecek ve yine talep etmeleri halinde kendilerine özel refakatçiler verilecektir. Bu durumdaki öğrencilerimizin  oidb@hitit.edu.tr  e-mail adresinden ekipman/refakatçi taleplerini Üniversitemize iletmeleri yeterli olacaktır. 


Kayıtla İlgili Önemli Notlar

1. Elektronik kaydı tercih etmeyen öğrencilerin kayıt işlemleri,  Hitit Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Yerleşkesi Kayıt Kabul Bürosu Çorum adresinde yapılacak olup; adayların kayıt için bizzat başvurmaları gerekmektedir.

2. Kayıt için istenen belgelerin aslı görülmeden fotokopisi kabul edilmez.

3. Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayanlar herhangi bir hak talep edemezler.

4.Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarında, önlisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların 28 Ağustos – 01 Eylül 2023 tarihlerinde yükseköğretim kurumlarına GEÇİCİ KAYITLARI yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 30 Aralık 2023 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.

5. Sağlık, doğal afetler, birinci dereceden yakınlarının hastalığı veya ölümü, adayın askerde olma, tutuklu olma hali veya yurt dışında olma gibi nedenlerle mazereti olanlar bu durumlarını belgelendirmeleri kaydıyla aileleri veya avukatları tarafından da kayıtlarını yaptırabilirler.

6. Sivil Savunma ve İtfaiyecilik  bölümüne yerleşen öğrenci adaylarımızın kayıt işlemleri için şahsen müracaat etmeleri ve bu programa kayıt olmak için Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin itfaiye erliğine atanma şartlarındaki (Madde 15) sağlık koşullarını sağlamaları gerekmektedir. Adayların ayrıca atanmaya ilişkin koşulları incelemelerinde de yarar görülmektedir. (Devlet Hastanesi veya Sağlık Bakanlığının ruhsatlandırdığı özel hastaneden alınacak sağlık kurulu raporu gerekmektedir. Adayların alacakları heyet raporunun içerisinde itfaiyeci olmasında veya itfaiye eri olmasında sakınca olmadığına dair ibare, boy ve kilo oranının heyet tarafından ölçülerek, boy ve kilo oranının raporun içerisinde yer alması gerekmektedir.)

7. Sivil hava ulaştırma işletmeciliği bölümüne yerleşen öğrenci adaylarımızın kayıt işlemleri için şahsen müracaat etmeleri, havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmaması ve herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla sağlık kurulu raporu (işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb.) getirmeleri gerekmektedir.


Kayıt İşlemini Tamamlayan Öğrencilerimizin Yapması Gereken Diğer işlemler

1. Bir yükseköğretim programına kayıtlı iken tekrar girdiği sınav sonucuna göre Üniversitemiz programlarına yerleşen öğrencilerimizin 01 Eylül 2023  tarihinden itibaren okul numarası ile ücretlerini Halk Bankası şubelerine yatırmaları gerekmektedir.

2. Üniversitemize yeni kaydolan öğrencilerimizin Üniversite Bilgi Yönetim Sistemine (UBYS) giriş için,  Kullanıcı Adı Öğrenci Numarası; Şifre ise T.C. Kimlik Numarasıdır. (Öğrenci Numaranızı öğrenmek için tıklayınız.) Sisteme ilk girişte şifrenizin değiştirilmesi önemle tavsiye olunur.

3. Öğrencilerimizin derslere girebilmeleri için, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Sınav Yönetmeliği’nin Kayıt Yenileme (Madde-7) ve Derse Kaydolma Esasları (Madde-19) hükümleri çerçevesinde her dönem başında ders kayıtlanma işlemini gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Kayıt olan öğrencilerimizin (Tıp Fakültesi hariç), 18 Eylül- 01 Ekim  2023 tarihleri arasında Üniversitemiz otomasyon sistemine (UBYS) giriş yaparak ders kayıt işlemlerini mutlaka yapmaları gerekmektedir. Ders kayıtlanma işlemini belirtilen süre içerinde doğru bir şekilde yapmayan öğrencilerimiz, ilgili döneme ait derslere ve sınavlara giremezler.


Tıp Fakültesi Akademik Takvim için  tıklayınız.


E-Devlet Kapısından Kayıt İşlemleri için tıklayınız.

Şahsen Başvuru Yoluyla Kayıt İşlemleri için tıklayınız.

Eğitim Birimlerimiz için tıklayınız.

Kayıtla ilgili önemli notlar için tıklayınız.


Hitit Üniversitesine yerleşen öğrencilerimizi tebrik eder, başarılarının devamını dileriz.


Hitit Üniversitesi Rektörlüğü



Formlar ve Belgeler:

Kayıtla İlgili Önemli Notlar

E-Devlet Kapısından Kayıt İşlemleri

Eğitim Birimlerimiz

Şahsen Başvuru Yoluyla Kayıt İşlemleri

 

HIZLI ERİŞİM

Instagram Twitter Facebook Youtube