Üniversitemiz ile Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği ortaklığında Rektörlük Erol Olçok Konferans Salonu’nda “Beton Yollar Uygulamaları Semineri” düzenlendi.
Etkinlik öncesi seminer ile ilgili bilgiler paylaşan Üniversitemiz Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanı Öğr. Gör. Hasan Baylavlı, beton yolların teknik, sosyo-ekonomik ve çevre yönlerinden üstünlüklerini ülkemizden ve yurtdışından örneklerle anlatılarak beton yolların yol imalatında bir seçenek olarak değerlendirilmesi gerektiği üzerine bir farkındalık oluşturmak amacıyla seminerin düzenlendiğini ifade ederek “Üniversitemiz Çorum’da ve Türkiye’de proje ile yapım işlerinde ilklere imza atıyor. Bunlardan bir tanesi de beton yollar. İlk beton yol uygulamasını Kuzey Kampüsümüzde yapmayı planlıyoruz. Bu açıdan da bu seminerin faydalı olacağını ümit ediyorum” dedi.
Seminerin açılış konuşmasını yapan Rektörümüz Prof. Dr. Reha Metin Alkan, saygı ve selamlama konuşmasının ardından 2003 yılından sonra Anadolu’ya kurulan üniversitelerin sadece eğitim anlamında değil, aynı zamanda bulunduğu şehirlere her anlamda farkındalık getirmesi, yaşam tarzında ve her türlü konseptte farkındalık oluşturulmasının amaçlandığını ifade ederek “Bizler de 10. kuruluş yılımızı kutlarken genç Hitit Üniversitesi olarak geç kalınmışlıklarımızı avantaja dönüştürmek için kampüsümüzde güncel teknolojiyi en iyi şekilde fırsata çevirmeyi amaçlıyoruz. Klasik anlayışın yerine, Türkiye’nin yeni konseptini kullanarak elektriğini üreten, trijenerasyon sistemini kullanan, çatı sularını toplayan, bütün binalarında kapalı otoparkları ve akıllı binaları olan ve yeşil kampüs sertifikasına sahip, aydınlatmasında en son teknolojiyi kullanan, çevreciliği ihmal etmeyen ve kamuda sürdürülebilirlik unsurunu da dikkate alarak en uygun şekilde projeler üretiyoruz.” dedi ve ekledi: “Projelerimizin odağında insan var. Gerçekten güzel çalışmalar yapmaya özendiren bir yaşam alanı gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Üniversitemiz Kuzey Kampüsünde ise yapılara gidecek altyapı bağlantıları galerilerden geçecek şekilde planlanmış ve yapılmaktadır. Beton yol konseptini buna bağlı olarak düşündük. Bu doğrultuda, Üniversitemizin uzun vadede yapılması planlanan eğitim binalarının yapımı sırasında yollar bozulmadan altyapı bağlantıları galerilerden yapılabilecek olup sıklıkla karşılaşılan tamirat/tadilat için yolların kazılması olabildiğince en aza indirilecektir. Buna bağlı olarak da kampüslerimizde beton yolların yapılması ve uzun yıllar kullanılması hedeflenmiştir.”
Son olarak Rektörümüz Prof. Dr. Reha Metin Alkan, “Sizlerde aldığımız güç ve sinerjiyle yaşanabilir kampüsler yapmaya çalışıyoruz. Bizler için önemli olan sadece yapılar değil, insan odaklı anlayış ve o binalar içinde yapılan çalışmalar önemli.” diye konuşarak tüm katılımcılara ve emeği geçen herkese teşekkür ederek konuşmasını tamamladı.
“Dünyanın merkezinde Çorum’da sizlerle birlikten olmaktan büyük bir mutluluk duyuyorum” diye konuşmasına başlayan TÇMB Teknik Danışmanı Prof. Dr. Özgür Yaman, “Beton Yol Yapımı ve Uygulamaları” ile “Silindirle Sıkıştırılmış Beton Yol Uygulamaları” konularında iki farklı sunum gerçekleştirdi.
Sunumunu slaytlar eşliğinde anlatan Prof. Dr. Özgür Yaman, yol üstyapıları, kaplamalarda yük dağılımı, beton yolların avantajları ve dezavantajlarına değindi.
Beton yolların uzun ömürlü olması, ekonomik ve yaşam döngüsü maliyetinin çok daha önemli olması, yakıt tasarrufu sağlaması gibi avantajlarını sıralayan Prof. Dr. Yaman, beton yol tipleri, Türkiye’de beton yol kullanımını arttıran illerden örnekler vererek beton yol yapımının teknik bilgisine de yer verdi.
“Beton Yol Tasarımında Yeni Yaklaşımlar” konulu sunumu ise Yrd. Doç. Dr. Hande Işık Öztürk gerçekleştirdi.
Yrd. Doç. Dr. Hande Işık Öztürk ise sunumunda içerik, AASHTO yol tasarım yönetimindeki gelişmelere, beton yol tasarımının amaçlarına, AASHTO yol tasarımının tarihçesine değinerek beton kaplamaların geçmişten günümüze kadar geçirdiği durumdan bahsederek günümüz itibarıyla olgunlaşmış bir teknolojiyle uzun ömürlü beton yollara sahip olunduğu bilgisini paylaştı.
Yrd. Doç. Dr. Öztürk, beton kaplama terminolojisi, mekanik-ampirik (ME) tasarım, mekanik-ampirik tasarım yönetimi ve avantajları, trafik yükleri, önemi ve detayları, dünyada ME tasarımına bakış gibi birçok teknik bilgi verdi.
TÇMB CEO’su İsmail Bulut kapanış konuşmasında, 1962 yılında Çorum’da ilk beton yol uygulamasının yapıldığını ve Çorum Belediyesinin geçmişteki gibi bu uygulamayı yaygınlaştırmaları anlamında Belediyeye bu anlamda büyük görev düştüğünü belirtti.
Aynı zamanda kısa bir sunumda bulunan İsmail Bulut, video gösterimi eşliğinde yol güvenliği hakkında bir sunum gerçekleştirerek beton bariyerlerin trafik kazalarını önlemedeki önemine değindi ve ekledi: “%100 yerli, ekonomik, güçlü, dayanıklı, sağlam beton yollar ve bariyerler yapabiliriz.”
Soruların cevaplandırılması, Rektörümüz Prof. Dr. Reha Metin Alkan’ın plaket takdiminin ardından Seminer, şantiye ve laboratuvar teknik incelemeleriyle son buldu.