Yayınlanma Tarihi: 24 Mart 2022 Perşembe

“Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Çalıştayı” Düzenlendi

Üniversitemiz Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu’nun ev sahipliğinde “Günümüz ve Geleceğin İş Dünyasında Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Çalıştayı” gerçekleştirildi.

Çalıştayın açılış oturumu, Meslek Yüksekokulları Kampüsü Ethem Erkoç Konferans Salonu’nda, Rektörümüz Prof. Dr. Ali Osman Öztürk, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Müdürü Doç. Dr. Zekeriya Işık, akademik ve idari personel ile öğrencilerimizin katılımıyla yapıldı.

Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Müdürü Doç. Dr. Zekeriya Işık, çalıştayın açılışında yaptığı konuşmada, yüksekokul olarak 2021 yılında 71 programa imza attıkların, bunlardan 23’ünün konferans, 17’sinin teknik gezi, 5’inin panel, 19’unun seminer, 6’sının söyleşi ve 1’inin de çalıştay olduğunu söyledi.

Programların önemli kısmının “değerler eğitimi” üzerine inşa edildiğini belirten Doç. Dr. Işık, şunları kaydetti:

 “Tarihi ve kültürel değerlerimize vurgu yapan, içinde şehitlerimiz, gazilerimiz, engelli kardeşlerimiz, huzur evindeki büyüklerimiz, çevre duyarlılığı, milli manevi sorumluluklarımız olan 24 etkinlik gerçekleştirdik. Mesleki eğitimler bağlamında da reel sektör temsilcilerini, onların bilgi ve tecrübelerini, kampüse, öğrencilerimize, hocalarımıza ve idari olarak da bizlere taşıyan, kampüsü reel sektörün iş ve iş sahasıyla buluşturan 47 etkinlik yaptık. İnşallah 3 artı 1 eğitim modeliyle, işletmelerde mesleki eğitim uygulamasına geçilmesiyle yaklaşık 7 yıldır büyük bir hassasiyetle, gayretle sürdürmeye çalıştığımız bu eğitim öğretim sistemi daha nitelikli bir hüviyete kavuşacaktır.”

Ev sahipliğini yaptıkları “Günümüz ve Geleceğin İş Dünyasında Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı” çalıştayının, pandemi etkisinin zayıflamasının ardından gerçekleştirdikleri ilk ciddi program olması bakımında önem arz ettiğini dile getiren Doç. Dr. Işık, “Yönetici, yönetici asistanı, akademisyen ve bu alanda eğitim gören öğrencileri bir araya getirmeyi, mesleğin bugün ve yarınlarına dair bilgi, bulgu ve deneyimlerin paylaşılmasını, bir takım sorunsalların tartışılmasını hedefleyen çalıştayımızın hazırlanmasında emeği geçen hocalarımıza ve idarecilerimize şükranlarımı sunuyorum” dedi.

Doç. Dr. Işık, konuşmasında ayrıca Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Medya İletişim Programı Uygulama Radyosu’nun 1 Nisan 2022 yılında, yayın hayatına başlayacağını belirterek, “Bu radyo, öğrencilerimizin eğitildiği hem de üniversitemizin sesinin kamuoyuna güçlü şekilde duyurulduğu platforma dönüşecek. ‘Türkiye’nin en hit Radyosu’, ‘Bölgenin en hit radyosu’ ve ‘Çorum’un en hit radyosu’ şeklinde 3 ayrı sloganla yayın hayatına başlayacak olan 100.5 Hitit FM şimdiden üniversitemize gençlerimize ve şehrimize hayırlı uğurlu olmasını diliyorum” ifadesini kullandı.

Rektör Prof. Dr. Öztürk: “Elde edilen birikimler, piyasanın aradığı niteliklerle uyuştuğu vakit çok daha kıymetli hale geliyorsunuz”

Rektörümüz Prof. Dr. Ali Osman Öztürk de herhangi bir organizasyonda başarının takım üyelerinin birlikte çalışmasıyla mümkün olacağını, bu noktada yönetici asistanlarının önemli roller üstlendiğini söyledi.

“Hiçbir yönetici, kendi ofisinde, kendi başına kahraman olamaz, hiçbiri tek başına her şeyi başaramaz. Hiçbir organizasyon, takım üyeleri birlikte hareket etmeden bir noktaya varamaz” diyen Prof. Dr. Öztürk, şöyle konuştu:

“Sizlerin, fazlasıyla, yönetici kadar yönetimi bilmeniz gerekiyor. Yöneticinin daha iyi işler çıkararak, yönetimin iyi yönetim sergileyebilmesi için organizasyonu sahiplenmeniz gerekiyor. Genellikle iyi işler çıktığında ikinci, üçüncü adam olmayı kabul etmek gerekiyor. Böyle fedakarca bir katkı düzeyi beklenen bir alanda çalışacaksınız. Zaman içinde elde edilen birikimler, piyasanın aradığı niteliklerle uyuştuğu vakit sizler çok daha kıymetli hale geliyorsunuz.”

Öğrencileri, piyasa gerçekleriyle daha erken buluşturmaya önem verdiklerini anlatan Prof. Dr. Öztürk, sözlerini şöyle sürdürdü: 

“Sektör temsilcileri var aramızda. Merak ettiğiniz soruları, onlara soracaksınız. Hocalarımız, uzmanlarımız, sektörün ne gibi beklentileri olduğunu, ne gibi altyapı sorunları ya da talepleri olduğunu ve müfredatı itibarıyla sizleri yetiştirmek için nasıl bir çalışmanın üniversiteden beklendiğini aktaracaklar. Uzmanlarımız, sizlere daha iyi eğitim ortamı sağlamak için, ders seçeneklerini iyi kurgulamak için bunları dikkate alacak, bunları masaya yatıracak.”

Prof. Dr. Altınöz: “Pandemi şartları bizi biraz uzaktan çalışma anlayışına götürdü”

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mehmet Altınöz de Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında eğitim gören öğrencilerin, çalıştayda gerek akademik çevrelerden gerekse uygulamadan, meslek mensuplarının taşıyacakları bilgi birikimleri iş hayatına yansıtacaklarını belirterek, “Türkiye’mizin başarısında her birinizin ayrı ayrı söz sahibi olacağınıza inanıyorum” dedi.

Mesleğin giderek önem değerini daha da artırdığına işaret eden Prof. Dr. Altınöz, “Bugün bu oturumda sunum yapacak hocalarımız farklı açılardan konuyu ele alacak. Mesleğin bu kadar önemi artarken, gerek günümüzde gerekse geleceğe dönük projeksiyonlar yapılırken şu anda yaşadığımız ve beklenen hangi sıkıntılar olabilir? Bu mesleki tükenmişlik konusu önem taşıyor. Dün de önemliydi ama bugün daha da önem kat sayısını artırdı” diye konuştu.

Gelecekte her bir iş kolunda özellikle insanlar arası ilişkilerin yoğun olduğu meslek mensupları arasında istenmediği halde mesleki tükenmişlikle karşılaşılabilecek hususlar olabildiğini vurgulayan Prof. Dr. Altınöz, şunları söyledi:

“Bu çalıştayda buna karşı ne gibi tedbirler alabiliriz, bunları konuşalım istedik. Konunun bir başka boyutu da bir pandemi sürecini yaşadık. Pandemi şartları bizi biraz uzaktan çalışma anlayışına götürdü. Aslında biliyorsunuz uzaktan çalışma sadece pandemi ile alakalı konu değil. Pandemi öncesinde de bu konular gündemdeydi. Öyle ya da böyle uzaktan eğitim üniversitelerde oranı düşse bile kalıcı gibi duruyor. İş hayatında da uzaktan çalışma şartları ne kadar yüz yüze dayalı çalışmalar ortaya gelse dahi bu bir şekilde yerleşti. Kamu da bu tecrübelerden istifade etti. Özel sektör zaten pandemi öncesinde başladığı bu uygulamayı sürdürecek gibi duruyor. Bir kere bu mesleki tükenmişlik ve alacağımız önlemler bu açıdan çok önemli.”

Yönetici Asistanı Toker: “Önce kendinizi, sonra öz ve toplumsal değerlerimizi keşfedin”

Doğan Holding Yönetim Kurulu Başkan Asistanı Şebnem Toker de çalıştayın açılış oturumunda, mesleki deneyim ve tecrübelerine dair paylaşımlarda bulundu. 

Kendisinin mesleki eğitim aldığı dönemde, alanında eğitim veren Türkiye’de bir tek meslek yüksekokulu bulunduğunu anlatan Toker, “Oysa şimdi görüyorum, çok değerli hocalarımızın katkısıyla ülkemizde yetkin asistanlar yetiştiren meslek yüksekokulları var. Sizler de bunların içerisinde en etkin ve yetkin olanlardan birinde eğitim alma fırsatına sahipsiniz. Ben şuna inanıyorum; insanı basit doğrular mutlu eder. Bu nedenle sizlere öncelikli tavsiyem, kendinizi keşfetmeniz. Öz değerlerinizi ve toplumsal değerlerinizi keşfetmeniz ve bunlara sahip çıkmanız olacaktır” ifadesini kullandı.



HIZLI ERİŞİM

Instagram Twitter Facebook Youtube